لبس حرير و ذهب برای مرد

عمومی
توسط : سعید سپاسی در تاریخ : 1397/11/13 در مطالب : عمومی

لبس حرير و ذهب براي مرد

بحث ديگري كه در مكاسب در ذيل تزيين مطرح شده است. لبس الذهب و الحرير براي مرد است. و همينطور تختم بالذهب براي مرد است. اينكه مرد لباس حرير و يا طلا بپوشد. و با حرير و طلا خودش را بيارايد و زينت بكند و يا اينكه انگشتر طلا را استفاده بكند. اين هم يك بحثي است كه در بين فقها مشهور و مطرح است. بحث مبسوط اين در همان كتاب الصلوه آمده و ما هم در حد طرح موضوع به اجمال و اختصار اينجا اشاره اي به مسأله مي كنيم. و تفصيلش در آنجاست. گرچه عرض كرديم اينها همه حقش اين است كه به طور مستقل و در غير كتاب الصلوه در يك جاي مستقلي بحث شود. ولي در هر حال اينجا اشاره اي هم به اين بحث بكنيم. در اينجا سه موضوع هست، يكي تختم به ذهب است كه ادله خاصه اي دارد. كه انگشتر طلا را به دست كردن، انگشتري كه حلقه آن طلا باشد و يا نگينش طلا باشد. انگشتري كه يكي از اجزاي آن طلا باشد.

يك بحث در مورد لفظ يا تزيين به طلا است براي مرد و يكي هم لفظ يا تزيين به حرير است براي مرد. اين سه عنوان است كه در روايات وارد شده است. يك نكته اي كه در مقدمه بايد به آن توجه داشت اين است كه لفظ ذهب و حرير از موانع صلوه است. و از حيث مانعيت اينها براي صلوه و به همين مناسبت در كتاب صلوه ذكر شده است. اما علاوه بر اين حكم تحريمي مطلق هم دارد. يعني دو حكم راجع به هر سه موضوع است. يكي تختم به ذهب، يكي لفظ ذهب، يكي لفظ حرير، اينها في حد نفسه يك حرمت تكليفي دارد. و يكي هم حكم وضعي دارد كه عبارت است از مانعيت لصلوه، به مناسبت همين حكم دوم كه مانعيت لصلوه باشد در كتاب صلوه مطرح شده و به مناسبت تكسب به محرمات در اينجا بحث شده است. منتهي بحث مانعيت لصلوه نه ملازمه با نجاست دارد. نه ملازمه با حرام بودن دارد. بعضي از محرمات است كه مانع للصلوه نيست. كما اينكه بعضي از موانع صلوه است كه محرم نيست. مثلاً موي گربه مانع است، ولي حرام نيست. اگر كسي لباسي از موي گربه بپوشد. مانعي ندارد ولي مانع للصلوه است.

نسبت مانعيت و نجاست و مانعيت و حرمت :

هميشه اينطور نيست كه مانعيت و حرمت و مانعيت و نجاست جمع بشود. در باب مانعيت و نجاست آنجا هم عموم و خصوص من وجه است. ممكن است نجسي باشد مثلاً خون كمتر از درهم باشد. با اينكه نجس است و در نماز هم هست. ولي مانع نيست. يا محمول نجس اگر در حد ساتر نباشد، مانع نيست. بنابراين گاهي مي شود نجس در نماز باشد و مانع نباشد. كما اينكه موانع صلوه ما داريم كه نجس نيست. از حيث ديگر مانعيت است. مثل ذهب و اينها، پس بين مانعيت عن الصلوه به عنوان يك حكم وضعي و نجاست عموم و خصوص من وجه است. همانطور كه بين مانعيت و حرمت تكليفي استفاده از چيزي آن هم عموم و خصوص من وجه است. ممكن است استفاده از چيزي در نماز حرام باشد، ولي مانع نباشد. مثلاً يك چيز غصبي كه در حد ساتر باشد. بنابر يك نظريه برداشتن اين حرام است، ولي مانع از صلوه نيست. كما اينكه چيزهايي داريم كه مانع از صلوه هستند و حرام نيستند. مثل موي گربه و امثال اينها كه ممكن است كه لباس هم درست بكنند. ولي حرمتي در آن نيست.

بحث اول: اصل حرمت تختم به ذهب

اين ادله معتبري دارد و در كتاب الصلوه در ابواب احكام ملابس رواياتش در آنجا آمده و روايات معتبر دارد. و بحثي در اصل اينكه تختم به ذهب حرام و مانع است. از صحت ثلاثه اين بحثي نيست روايات معتبري دارد. اين يك مورد كه بحثي در آن نيست.

اصل حرمت لفظ حرير و ذهب:

 روايات متعددي وجود دارد. درواياتي كه آنجا آمده كه لباس ذهب و حرير را نپوشيد، البته براي مردها مي گويد. ذهب زينت الجنه و زينت النساء هست. و براي رجال ممنوع است كه اينها را بپوشند يا تختم بكنند. در مورد حرير محض هم همين است. اين هم روايات معتبري دارد كه مي بينيد. كه چون روايات متعدد و معتبر هست خواندنش خيلي مهم نيست. اما بحث مهمي كه در اينجا مطرح است و ما طرحش مي كنيم.

عناوین طلا و حرير:

 در طلا و حرير دو عنوان داريم، يكي لفظ است كه پوشيدن است و يكي تزين داريم. تزين به حرير و ذهب با تلبس به ذهب و حرير لباس پوشيدن ذهب و حرير دو عنوان است. كه بين اين دو عنوان عموم و خصوص من وجه است. براي اينكه گاهي هست كه لباسي از طلا يا حرير درست كرده كه عرفاً به آن مي گويند اين لباس طلا است، يا لباس حرير است. و روي لباس هم پوشيده و با عنوان يك لباس فاخر و ارزشمند و زينت آن را استفاده مي كند. اين جايي است كه هم مي گويد لباس طلا و حرير پوشيد. و هم گفته مي شود كه خودش را به اينها آراست. و خودش را با اين لباش حرير و ذهب زيبا كرد. اين محل اجتماعشان است. اما اين دو عنوان پوشيدن لباس ذهب و حرير با زينت كردن به آنها هميشه ملازم نيستند. بلكه بينهما من وجه است. براي اينكه گاهي از دو طرف ماده افتراق داريم. گاهي هست كه تزين به حرير و ذهب هست ولي لفظ و پوشيدن نيست. دندانش را طلا كرده يا اگر بگوييم صدق لفظ نمي كند، مثلا قيطان حاشيه لباسش را حرير كرده است. به هر حال يك مواردي است كه تزين است، ولي پوشيدن نيست. همانطور كه گاهي پوشيدن است، ولي تزين نيست. مثل اينكه كسي سردش است زير لباسش، لباس حريري پوشيده و كسي هم نمي بيند. و هيچ كس برداشت تزين نمي كند نه او قصد تزين دارد، نه كسي تلقي تزين دارد. يا مثلاً در يك نمايشي شركت كرده است. به عنوان شركت در نمايش آن را پوشيده، ولي عنوان تزين ندارد.

تلازم بین مانع و حرام:

 چيزي كه مانع از صلوه است و چيزي كه تكليفاً حرام است. اين ملازمت دارد، هماني كه حرام است، مانع هم است. هماني كه مانع است، حرام هم است. اما موضوعي كه حرمت به او تعلق گرفته است تزيين به ذهب و حرير است. يا پوشيدن لباس ذهب و حرير است. اين حرام و مانع است. يا اينكه تزيين است، يا اينكه لفظ و پوشيدن است.

ملاك حرمت تزيين به ذهب و حرير:

 در اينجا چهار احتمال وجود دارد.

احتمال اول: پوشيدن ذهب و حرير

 اين است كه بگوييم ملاك حرمت و موضوع حرمت همان پوشيدن است. اين يك احتمال است كه مثل آقاي خوئي و اينها همين را قائل هستند. كه موضوع حرمت پوشيدن ذهب و حرير است.

احتمال دوم: تزيين به ذهب و حرير

اين است كه موضوع حرمت و مانعيت تزيين به ذهب و حرير است. اين هم يك احتمال است.

 احتمال سوم: جمع پوشيدن و تزيين

اين است كه موضوع جمع اين دو است. پوشيدني كه در مقام زينت باشد، عرفاً بگويند زينت هم است. والاّ اگر پوشيدن صدق بكند، ولي زينت نباشد. يا زينت باشد، ولي پوشيدن صدق نكند. اين حرمتي برايش مترتب نيست. و مانعيتي ندارد.

احتمال چهارم: لفظ يا تزيين

 اين است كه احدهما حرام است. لفظ يا تزيين، نه جمع به نحو واو، بلكه به نحو أو يكي از اين دو تا كه بود حرام است.

بحث تكسب به لباس ذهب وحرير:

تكسب به خاتمي كه از ذهب تعيين شده، يا لباس ذهب و فضه، در اينجا اگر انگشتر ساز يا انگشتر فروش، انگشتر را مي سازد، ولي مشترك بين زن و مرد است. يا لباس حرير و طلا مي دوزد و مشترك است، بين زن و مرد، اين مانعي ندارد. مگر اينكه يقين داشته باشد كه با ساختن او و با فروش او مردي از آن استفاده حرامي مي كند. اگر يقين داشته باشد از باب اعانه بر اثم حرام است. بنابر آنچه كه ما گفتيم. اما وقتي يقين به اين مسأله ندارد، و در حد احتمال است، طبعاً درست كردن و فروختن كه هر دو تكسب به اين است مانعي ندارد. اين در آنجايي كه مشترك باشد. اما اگر لباس ذهب و حريري ويژه مردانه مي بافد و مي دوزد و مي فروشد. يا انگشتر طلايي كه خاص مردان است مي سازد و مي فروشد. اين در انگشتر هر چه بگوييم مطلقاً است. در لباس اگر كسي بگويد مطلق لفظ اشكال دارد نه تزينش، كه ظاهر مثل آقاي خوئي و اينها است. اين اقدامات كه در ساختن و فروختن باشد. حرمتش مبتني بر قاعده اعانه بر حرمت اثم است. مثل آقاي خوئي و آقاي تبريزي اينها را حرام نمي دانند. نه دوختنش و نه بافتنش و نه ساختش و نه فروشش، براي اينكه اينها فقط اعانه بر ظلم را حرام مي دانند. اعانه بر اثم را حرام نمي دانند. اما در نظر كساني كه ما تمايل به اين داشتيم كه اعانه بر اثم حرام است. در اين چيزهاي ويژه اگر بداند كه از آن استفاده در مقام تختم و لفظ مي شود اشكال دارد. اما اگر نداند. دو شرط داشتيم نداند، چون گاهي ممكن است بافته بشود. ولي به عنوان چيز زينتي در خانه نگه دارند. الان لباسهاي سنتي مي بافند كه در ويترين نگه مي دارند. اگر يقين نداشته باشد كه از آن استفاده در پوشش يا زينت بشود. مانعي ندارد. يا اينكه نهايتاً و لو اينكه او هم انجام داد و آنوقت هم اعتماد داشت كه بناست اين استفاده بشود. ولي اين استفاده نشد، توي موزه رفت. باز هم اين يك تجري كرده حرام نيست. چون گفتيم حرمت اعانه بر اثم فعليتش متوقف است بر ترتب آن اثم بر اين كار في الواقع بايد آن حرمت دنبال اين انجام بشود. و دوم اينكه او هم بداند. اگر يكي از اين دو تا نباشد يا حرمت نيست يا منجز نيست. و لذاست كه ما اينجا دليل خاصي در تكسب به لباس ذهب و حرير يا خاتم ذهب للرجال، بلكه اين طبق قواعد عامه بايد تعيين تكليف بشود. قواعد عامه هم همين دو تا عرضي است كه مطرح شد. كه اگر اينها حالت مشترك دارد. يعني قواعد عامه اينطور است كه اگر كسي بگويد اعانه بر اثم حرام نيست. مطلقا در اين صور حرام نيست. اگر بگويد اعانه بر اثم حرام است در آنجايي كه بداند كه مرد از اينها استفاده مي كند. ويژه مرد و زن بودن فرقي نمي كند. بداند كه مرد مي خواهد از اينها استفاده بكند. و در عمل هم مرد از اينها استفاده بكند. اين از باب حرمت اعانه بر اثم حرام مي شود. اما اگر او اين را نمي داند. يا اگر مي داند كه اين به عنوان زينت در موزه حفظ مي شود. نه به عنوان زينت و پوشش، مانعي ندارد.

بحث تشبه رجال به نساء و نساء به رجال:

اين هم از مباحث بسيار مهم و مورد ابتلا است. آيا اين جايز است؟ يا جايز نيست؟

در اين بحث تشبه چند مقدمه اي ذكر مي كنیم تا وارد بحث شويم.

 مقدمه اول: سابقه دار بودن بحث تشبه

 اين است كه بحث تشبه از مباحثي است كه سابقه دارد. بحثي نيست كه تازه پيدا شده باشد. از همان اعصار قديم بحث در كتب فقها مطرح بود، هم در كتب فقهي عامه و هم در خاصه بحث شده است. سرش هم اين است كه اين موضوع در خود روايات بحث شده است. يعني كلي روايت دارد. و لذا اين بحث نو پديدي نيست. بحث سابقه دار و كهني است. و از همان صدر اول در كتب فقهي و روايات هم در روايات هم در كتب فقهي سابقه دار است.

مقدمه دوم: تأثيرعرف و زمان و مكان در تغيير و تحول حكم

اين است كه اين تشبه همانطوري كه در تشبه كفار و اينها هم گفتيم. يك مفهومي است كه به لحاظ مفهومش، واحد ثابت است. اما از لحاظ مصداقي متغيير است. و عرفها و زمان و مكان در اين مصداقها تأثير خيلي تامي دارد. ممكن است پوشيدن لباسي يا كفشي يا كلاهي يا چيز ديگري در يك زماني ويژه مردان باشد. يا ويژه زن باشد. و لذا پوشيدن جنس مخالف آن لباس مصداق مي شود براي تشبه نساء به رجال يا رجال به نساء، ولي همان لباس در يك فاصله زماني مشترك مي شود. يا بالعكس مي شود. در اينجا تحول مصداقي واقعيتي است كه وجود دارد و حكم هم تابع صدق در يك عرفي است. و لذا هم در عمود زمان اين تشبه رجال به نساء به خاطر اينكه لباس زن و مرد تفاوت پيدا مي كند تحول پيدا بكند. و هم مي تواند در امكنه متعدد اين وضع متفاوت باشد. در بعضي كشورهاي آفريقايي مردان هم دامن مي پوشند. آنجا دامن لباس زن نيست. مرد هم دامن مي پوشد. ولي در عرف اروپايي و آسيايي دامن كاملاً لباس زنانه است و لباس مردانه نيست. و لذاست كه هم زمان، هم مكان و عرفهاي متفاوت در اينكه لباسي ويژه زن باشد يا ويژه مرد باشد يا مشترك باشد. دخالت دارد. از باب اينكه هر موضوعي در حكم تأثير دارد. و به خاطر تحول آنها حكم هم تحول پيدا مي كند. نه اينكه بالذات حكم تحول پيدا بكند. نه حكم به تبع موضوع تحول پيدا مي كند.

مقدمه سوم: حكم تابع عرف غالب

این است که اگر كسي تشبه را حرام دانست. اولين كساني كه دست به پوشيدن لباس زن يا مرد مي كنند. مرتكب حرام شده اند. چون هنوز اين عرف غالب نيست. اين عرف غالب اگر ابتدا كه هنوز شكل نگرفته كسي مي پوشد. چون عرف غالب نيست. آنهايي كه اين رسم كرده اند كار حرام مي كنند. ولي بعدها چون عرف غالب مي شود حلال مي شود. مثل اينكه در ساعت مچي براي طلبه يك وقتي خلاف مروت بود. ولي بعد از اينكه همه اين ساعت مچي را مي بندند. اوليها  خلاف مروتي انجام دادند، ولي وقتي متعارف شد مانعي ندارد. اصولاً يك قاعده كلي فقهي است و آن قاعده اين است كه در جاهايي كه حكم روي عنوان عرفي آمده كه تابع اغليت و رواج يك امري در ميان جامعه است. اين در آغاز اشكال دارد. ولي در ادامه كه غالب و رايج شد اين اشكال مرتفع مي شود.

به اشتراک بگذارید :
مطالب مشابه

سرنوشت کسب و کار شما با این اپلیکیشن قطعا تغییر خواهد کرد!!!

این کاملا مضحک و خنده دار به نظر می آمد که اگر 3 سال پیش به آژانس ها و یا راننده آژانس ها گفته می شد که در سال های آینده اپلیکیشنی به وجود خواهد امد که کسب و کار شما را تعطیل خواهد کرد و سلیقه مردم نسبت به حمل و نقل عوض خواهد شد، جواب آنها با کمی تمسخر اینگونه بود، که در حال حاظر فلان تعداد راننده در اختیار داریم و ساعتی فلان تقاضای سفر داریم و این موضوع غیرممکن خواهد بود که مردم بخواهند به یک برنامه موبایلی اعتماد کنند و آنلاین سفرهای خود را انجام دهند این درحالی است که دقیقا همچین اتفاقی افتاده است و فلسفه حمل و نقل به کل تغییر کرده است و دیگر این نوع کسب وکارها راهکاری برای رقابت با دگرگونی های جدید جامعه ندارند.
1398/5/24
بیشتر

نکاتی درباره ازدواج بین شما و همسرتان

ازدواج مهارت لازم دارد ، در مورد آن شکی نیست . قطعا ً زمان‌هایی وجود دارد که شما ممکن است بخواهید درباره همه جزئیات کوچک و یا موضوع همه دوستان خود صحبت کنید . یا حتی آن را در یک داستان خشن قرار دهد . اما پنج مثال از زمانی وجود دارد که شما باید در مورد آن تجدید نظر کنید و مسائل خود را بین همسر و خودتان حفظ کنید ...
1397/12/9
بیشتر

چطور در روز عروسی آرام باشیم

آیا برنامه‌ریزی عروسی شما را به یک آرامش خاص قبل از مراسم عروسی رسانده‌است ؟ این ۵ روش برای تضمین آرامش و جمع‌آوری اطلاعات در روز عروسی تان است و به شما کمک خواهد کرد تا در روز مراسم عروسیتان آرام و ریلکس باشید ...
1397/11/27
بیشتر

لبس حرير و ذهب برای مرد

بحث ديگری كه در مكاسب در ذيل تزيين مطرح شده است. لبس الذهب و الحرير براي مرد است. و همينطور تختم بالذهب برای مرد است. اينكه مرد لباس حرير و يا طلا بپوشد. و با حرير و طلا خودش را بيارايد و زينت بكند و يا اينكه انگشتر طلا را استفاده بكند. اين هم يك بحثی است كه در بين فقها مشهور و مطرح است ...
1397/11/13
بیشتر

تبلیغات چیست

بدون تردید اهمیت اثرگذاری سیمای تبلیغات بر باورها و ارزش‏ها و اصول اخلاقی در جوامع کنونی‏ را نمی‏توان نادیده گرفت.تبلیغات سبب دگرگونی تدریجی ارزشها و هنجارها در جامعه می‏شود و باورها و ارزشهای جدید جایگزین باورهای گذشته می‏شود.لغتنامهء دهخدا«تبلیغات را جمع تبلیغ و به معنای رسانیدن،رسانیدن عقاید،پیغام و جزء آن» آورده است و همچنین تبلیغات را«جمع تبلیغ، ادارهء تبلیغات،از جهت سازمانی نام اداره‏ای است که مقاصد و نظریات و اخبار داخل و خارج را چنان که‏ به صلاح باشد به وسیلهء رادیو و نشریات مخصوص به خود انتشار می‏دهد»
1397/11/9
بیشتر

حقیقت موسیقی دردین مبین اسلام

پرسش حق ماست حق همه ی انسانها ست . خیلی طبیعی است که بپرسید :چرا موسیقی حرام است ؟که می پرسید ولی سئوال اشتباهی را مطرح می کنید .چون موسیقی حرام نیست بلکه (غنا)حرام است و تازه در همین هم شک و تردید و(اگر و اما )زیاد است . بسیاری از شما می پرسید :(غنا چرا حرام است ؟) بسیاری بیشتر می پرسند :میدانیم امام خمینی (ره) موسیقی را حلال اعلام کرده اند ولی نظر دقیق ایشان را برای ما بگویید ؟ پاسخ دادن به این همه پرسش مجالی فراخ و صفحاتی بسیار می طلبد و پژوهشی گسترده و فراگیر .من جنبه های مختلفی از موسیقی غربی .موسیقی شرقی .سازهای موسیقی و...را بررسی کرده ام و بحث (غنا)را هم در گفتگو با بسیاری از روحانیون مطرح کرده ام و علی الظاهر هنوز هم کم است.
1397/11/7
بیشتر
مطالب پیشنهادی

معنی اصطلاحات رایج هتلی

درست گفته‌اند؛ بسیار سفر باید تا پخته شود خامی. عموما زمانی که به سفر فکر می‌شود بیشتر سیاحت، زیارت، دیدن اقوام و انجام امور کاری و درسی مد نظر قرار می‌گیرد و کمتر به این موضوع توجه می‌کند که سفر می‌تواند از ابتدا تا انتها آموزنده باشد و جهان‌بینی انسان را گسترش دهد. در همین زمینه در این مطلب به آموزش اصطلاحاتی می‌پردازیم که واجب است هنگام رزرو هتل از آن‌ها اگاه باشیم. آگاهی از معنی اصطلاحات رایج هتلی سبب می‌شود مسافران در هنگام رزرو هتل امکانات هتل‌ها را با تسلط بیشتری بررسی کنند و در زمان اقامت در هتل به بهترین شکل از خدمات مورد نیاز خود بهره‌مند شوند.
1399/11/1
بیشتر

از سیر تا پیاز پلتفرم فروش آنلاین بارابین

امروز قصد داريم شما را با وب سايت barabin.ir که در زمینه صنعت بیمه کار خودش را شروع کرده آشنا کنم، با استفاده از بارابين هر لحظه و هر جایی که باشید قادر خواهید بود بیمه‌نامه مورد نظرتان را خریداری کنید و درب منزل دریافت کنید. بارابين امکان مقایسه طرح‌های شرکت‌های مختلف بیمه را به شما می‌دهد و کار انتخاب را از نظر کیفیت و قیمت برایتان راحت می‌کند. با رابين یک Aggregator بیمه است؛ یعنی مشتریان می‌توانند از طریق وب‌سایت آن، قیمت، ویژگی‌ها و خدمات شرکت‌های مختلف بیمه را با هم مقایسه کنند؛ بیمه مناسب خود را آنلاین خریداری کنند و رایگان تحویل بگیرند.
1399/10/24
بیشتر

قیمت روز بازار خودرو چینی در محدوده 300 – 400 میلیون

افزایش قیمت خودروها سبب شده است که بسیاری از خریداران و فروشندگان مرجع معتبری برای دریافت قیمت روز بازار خودرو نداشته باشند. به همین دلیل کلاه‌برداران و دلالان زیادی در این بازار پیدا شده‌اند که از عدم آگاهی آن‌ها سوءاستفاده کرده و خودروی کارشناسی نشده را به هر قیمتی که بخواهند به فروش می‌رسانند. در این مقاله برخی از خودروهای چینی را که با حدود 300 میلیون تومان می‌توانید بخرید بررسی می‌کنیم تا هنگام خرید و فروش چشمان بازتری داشته باشید.
1399/7/30
بیشتر

نمایندگی های فروش لوازم آتش بازی و نورافشانی برای جشن ها

نور افشاني يا آتش بازي عملي است مفرح و سر گرم کننده و البته تماشايي که با مواد آتش زا و کنترل شده، در جشن ها، اعياد و ديگر مراسم هاي ملي و مذهبي، مورد استفاده قرار مي گيرد. در حقيقت آتش بازي و نور افشاني، نمايشي است که به وسيله ي لوازم آتش بازي و نور افشاني مخصوص که در نمايندگي لوازم آتش بازي و نور افشاني براي جشن ها مي توان آن ها را تهيه کرد، اشکال و جلوه هاي چشم گيري از انفجار و فوران مواد محترقه، را نمايان کرد.
1399/7/24
بیشتر

۱۰ روش برای پیشگیری از ماسیدن آرایش، کرم پودر و ضد آفتاب روی پوست

ماسیدن آرایش به خصوص کرم پودر و کرم ضد آفتاب روی پوست به ویژه در فصل تابستان و روزهای گرم سال یکی از مشکلاتی است که جلوه‌ی آرایش و میکاپ را از بین می‌برد و در بسیاری موارد ظاهر ناخوشایندی پیدا می‌کند. اما علت ماسیدن آرایش و کرم پودر و ضد آفتاب و پوسته پوسته شدن پوست بعد از استفاده از این موارد چیست و چگونه می‌توان با زیرسازی صحیح و حرفه‌ای آرایش از ماسیدن کرم روی پوست صورت جلوگیری کنیم؟ ۱۰ روشی که از ماسیدن آرایش شامل پنکیک، کانسیلر و کرم پودر و ضد آفتاب روی پوست جلوگیری می‌کنند را در مجله کوروش بخوانید.
1399/4/15
بیشتر

چگونه بهترین جاروبرقی بازار را بخریم؟

نظافت بخش مهمی از زندگی ماست. حتی افراد به اصطلاح شلخته که به وضعیت ظاهری خانه خود بی‌توجه هستند، باز هم یک خانه پاکیزه و مرتب را به خانه ای کثیف و پر از گرد و خاک ترجیح می‌دهند. تمیز کردن خانه اغلب با دشواری‌هایی همراه است که با صبر، حوصله و پشتکار می‌توان آنها را پشت سر گذاشت.
1399/4/1
بیشتر
مطالب تصادفی

هفته آخر عروسی را چگونه بگذرانیم

فقط هفت خواب دیگر تا روز بزرگ عروسی وجود دارد و در حالی که ممکن است خوابیدن مشکل باشد ، ما می‌خواهیم مطمئن شویم که این دلیل آن است که شما فوق‌العاده هیجان‌زده هستید و نه به این دلیل که فوق‌العاده استرس زده هستید . در اینجا چند نکته وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای زنده ماندن در هفته عروسی استفاده کنید ...
1397/12/6
بیشتر

8 ایده جذاب برای خرید هدیه سالگرد ازدواج

آیا قصد دارید برای اولین سالگرد ازدواج ، یک چیز دوست‌داشتنی برای همسر خود به دست آورید ؟ چون این یک سنت است ، در اینجا ۸ ایده هدیه عروسی وجود دارد . و ما در این مطلب بهترین و جذاب ترین ایده ها را برای هدیه سالگرد ازدواج به شما می گوییم ...
1397/11/18
بیشتر

تاثیر افزایش قیمت دلار بر ازدواج جوانان

یکی از دغدغه ها و معضل های مهم جامعه امروزی افزایش بی رویه قیمت دلار و بی ارزش شدن ارز و ریال ایران می باشد که بر ازدواج جوانان و روحیه و امید انها نسبت به زندگی تاثیر مستقیم گذاشته و امید به زندگی را در جوانان به حد صفر رسانده ، در حالی جوانان روز به روز سن ازدواجشان بیشتر می شود و نمیتوانند ازدواج کنند...
1397/7/7
بیشتر

چگونه میکاپ عروس ماندگار و ثابت بماند

حتی اگر شخص دیگری در روز بزرگ عروسی خود میکاپ عروس را انجام دهد , کارهایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که در تمام طول روز میکاپ عروسیتان تازه باقی می‌ماند . ما در این پست راه ها و روش های تازه باقی ماندن میکاپ عروسی را در طول روز به شما می آموزیم ...
1397/12/7
بیشتر

رازهای زیبایی

همه ما به دنبال راه هایی هستیم که زیباتر دیده شویم، در این بین نمیتوان از نقش پوست در زیبایی چشم پوشید. روش های زیادی وجود دارد که میتوان به پوست کمک کند صاف و بدون لک باشد مانند شستن آن در شبها و مرطوب نگه داشتن و استفاده از ضد آفتاب ها در طول روز. اما کارهای دیگری هم وجود دارند که در این نوشتار به آنها اشاره خواهیم کرد ...
1397/4/13
بیشتر

آموزش تهیه کیک میوه ای در خانه

شما می توانید کیک میوه ای را با روش های مختلف و با انواع میوه های خوشمزه درست کنید که در بیشتر کیک های میوه ای از میوه های خشک و شیرینی و شکری درست می شوند ، که یکی از راحت ترین روش ساخت کیک میوه ای با آب میوه است که ما در ادامه مطلب آموزش درست کردن کیک میوه ای را به شما اموزش می دهیم ...
1397/7/16
بیشتر
تگ ها

راهنمای عروسی

آداب و رسوم عروسی در کردستان

بعد از ازدواج افسرده شدم

ازدواج دانشجویی

خدمات عروسی

ماه عسل

معاشقه قبل از دخول

آداب و رسوم عروسی ترکمن ها

سایت عروسیمون دات کام

آشپزی سریع

کانال تغذیه و تناسب اندام

کارت دعوت جشن تولد بزرگسال

مجله عروسی

مراسم ازدواج دانشجویی

برگزاری مراسم عروسی در ترکیه

طلاق عاطفی

نور پردازی عکاسی

مهارت های زندگی برای نوجوانان

دی جی علی گیتور

خانه داری مدرن

داماد و عروس به انگلیسی

داماد و عروس خوشگل

راهنمای عروسی تورسفید

مجله عروس ایرانی

عروس به انگلیسی

نامزدی

کلینیک تغذیه و تناسب اندام تنا

ازدواج به سبک ایرانی

راهنمای عروسی مشهد

مراسم نامزدی در ایران

مراسم عروسی

فروش دفتر یادبود عروسی

میز شام عروسی

کارت عروسی افغانی

عروس

مادر شوهر و مادر زن

سایت عروسی بزرگ

معاشقه رمانتیک

عروسی عربی

میوه و شیرینی عقد

خانه داری در هتل

بارداری ناخواسته

نوزاد و كودك

دکوراسیون داخلی منزل

بیماری های زنان نواک

مراسم ازدواج در کشورهای مختلف

بعد از ازدواج چاق شدم

دستگاه مه ساز یخ خشک

دکوراسیون اتاق خواب

جدول زمانبندی کارهای عروسی

نظر شما

جستجو در مجله عروسی
دسته بندی های مجله عروسی
تبلیغات در عروسین
جهت ثبت مجموعه ، کسب و کار یا خدمات عروسی خود در وبسایت عروسین و پیدا کردن هزاران مشتری و رونق بخشیدن به مجموعه ، کسب و کار یا خدمات عروسی خود ، مجموعه ، کسب و کار یا خدمات عروسی خود را از طریق لینک زیر به صورت رایگان ثبت کنید :

ثبت کسب و کار
اینستاگرام عروسین
اینستاگرام وبسایت عروسین